Kapitel 6

 
 Senaste:
-Yeah, I hate when they cry and stuff. When I see other people cry i just feel sad. But it is amazing, I mean all of the things they do for us. They are so supportiv, or shuold I say, You are so supportiv. sa han och vi skrattade.
 
 
Vi kom fram till mullingar efter 15 minuter. Det var en varm kväll men den svala brisen gjorde så att det var perfekt temperatur.
-So, what do you wanna do Nicky? sa Niall med sin irlänska dialekt.
-Well, i know that you love to eat, and a bit hungry... svarade jag och log.
-Yes! tjöt han. That was the answer I was hoping for! I know a really good resturant here arround, and its not Nandos.
 
Jag skrattade åt hans stolta min och vi började gå i riktning mot resturangen. Efter vi hade gått ca 100 meter mötte vi två tjejer som såg ut att vara några år yngre än mig. Båda såg väldigt förvånade men glada ut.
-H-hey Niall! sa den ena med en ljus försiktig röst.
-Hello, svarade Niall och log mot tjejerna.
-Can we take a picture with you? frågade den andra lika försiktigt.
-Ofcourse! utbrast Niall. Nicky, mabye you can take the pic? sa han och räkte fram kameran till mig.
-Yeah, sure! Smile! sa jag samtidigt som jag tryckte på knappen på kameran.
 
Jag gav tillbaka kameran till en utav tjejerna. Båda två hade ett stort leende på läpparna och dom såg ut att börja gråta vilken sekund som helst.
-Are you Niall's girlfriend? frågade den ena tjejen och vände blicken mot mig.
-No, not really, sa jag och log mot tjejerna.
-We have to go now girls, nice to meet you! sa Niall och log.
 
Vi gick vidare mot resturangen. Jag kände hur magen började bli desperat efter mat. Något som jag hade gemensamt med Niall var min stora matlust. Gatorna var ganska tomma. Endast ett gäng ungdomar stod och hängde vid en parkbänk. Plötslig slog tanken mig.
 
-Niall, don't you wanna spend time with your friends and family now when you're finally back home? I mean, why waste your time on me? 
 
-WASTE my time on YOU? frågade Niall. Im not waisting my time on you Nicky. I wanna hang out with you because I think you are a nice girl. I spend alot of time with my family but you know, I can't sit home all day and all night. That would be so boring. And my friends, yeah well, its a bit wierd to say this but I rather spend my time with you. sa han och kollade generat ner på sina skor.
-Aww, Nialler, that was the cutest thing ever! utbrast jag. Han kollade försiktigt upp mot mig och jag mötte hans blåa ögon. Många kvällar hade jag suttit hemma och kollat in i dom ögonen på bilden jag hade ovanför mitt skrivbord. Men jag hade aldrig ens kunnat föreställa mig känslan av att kolla rakt in i dom ögonen på riktigt. 
 
Nialls perspektiv:
When I met Nicky at Nandos yesterday, I just felt that lovely feeling. It was something about her that made me go all week in my knees. Her beutiful eyes, her long brown hair, her smile. I can say thosands of things that made her so perfect.
-What are you thinking about? Nicky asked and smiled.
-No... Nothing. 
-Come on Niall, tell me!
I felt a bit embarrassed, can I just tell her that she's the most beutiful girl I ever seen? Well, I guess I have to be honest.
-I was thinking about that you are so beautiful. Acctually you are the cutest girl I ever seen. I looked straight into her blue eyes. She smiled.
-what a coincidence, because I think you are the cutest boy I ever seen, she said after a while. Those words made me so happy. I did'tn know if she was totally honest, but it dos'nt really matter. Just the fact that she wanted to make me happy was enoguh for me.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0