kapitel 22

Senaste:
 
Linnea blev riktigt lycklig för min skull och vi pratade ända tills jag kom tillbaka till hotellet efter nån timme. Jag kom och tänka på att min telefon räkning förmodligen skulle bli fasligt hög så vi sa hejdå och avslutade samtalet.
 
Resten av kvällen umgicks jag med mina föräldrar. Vi spelade kort och pratade ända tills jag kände att jag var fasligt trött. Jag gick och la mig i sängen och jag sommnade såfort huvudet nådde kudden.
 

Jag vaknade vid 9 tiden nästa dag. Jag Gjorde mig iordning som vanligt och gick ner och åt frukost. Niall hade sagt åt mig att han skulle visa mig lite mer av Irland idag så efter jag hade ätit bad jag mina föräldrar köra mig till honom.
 
Lego house spelades på radion i bilen och jag och mamma sjöng glatt med. Ed Sheeran var både min och mammas favorit artist och även pappa trummade med fingrarna på ratten i takt till musiken. Efter en stund kom vi fram till Nialls hus.
-Åh vilket mysigt hus dom har! utbrast mamma. När jag klev ut ur bilen möttes jag av molly. Hon hoppade och gnydde. Jag lyfte upp henne i famnen och såfort mamma fick syn på henne hoppade hon ur bilen. Hon Gick fram till mig och den lilla hunden och jag såg hur hennes hjärta smälte. Mamma var nog den största djurvännen jag kände. Hon klappade Molly som blev full av iver av att få möta nya människor att hon hoppade in i mammas famn. Pappa klev ut ur bilen och gick fram och hälsade på hunden. Plötsligt öppnades Nialls ytterdörr och Maura klev ut. Hon log stort när hon fick syn på oss och gick arigt fram för att hälsa.
-Oh Hello! You must be Nickys parents. Im Maura, Nialls mum.
-Oh its so nice to meet you! sa mamma och skakade Mauras hand. Im Anna and this is Henry. Pappa gick fram hälsade på Maura.
-Is Niall inside? frågade jag Maura.
-Yes, he is propably in hes room. svarade hon och log sitt varma leende mot mig. Maura, mamma och pappa fortsatte prata på om hur kul det var att Jag och Niall hade träffats men dom avbröts av att Chris kom ut ur dörren. 
-This is my huspend Chris, sa Maura och mamma och pappa gick fram för att hälsa på honom. Jag sa också hej till chris medans jag gick mot huset.
Jag kikade in genom ytterdörren som stod på glänt. Jag gick in och tog av mig skorna och gick mot Nialls rum. Jag öppnade försiktigt dörren. Niall satt på sin säng med gitarren i fammnen och skrev i ett block. 
-Hey hun. sa jag försiktigt och log mot Niall som inte hade märkt att jag stod vid dörren. Han vände snabbt upp blicken och när han fick syn på mig log han stort. Han släppte pennan och lade ner gitarren och på två sekunder var han framme vid mig. Han omfammnade och kysste mig. 
-I have missed you love! sa han och strök handen över mitt hår. 
-And I have missed you! sa jag och kramade han lite hårdare. What are you doing.
-uhm, just writing on a song.
-Really? can you play it? 
-Nope, not untill its done. sa Niall och log busigt. But come on! We have to go now if you want to explore Ireland! Han tog min hand och drog mig med ut till köket där Mamma, pappa, Chris och Maura satt och drack kaffe. Han hälsade på mina föräldrar och pratade en stund men sen var vi tvugna att gå.
-We will be back arround six or something. sa Niall. 
Vi kramade allihopa hejdå och sen gick vi till Nialls bil. Han startade motorn och vi började köra.


Kommentarer
Emma

Jättebra, jag älskar den här novellen :) xx

2012-07-29 @ 15:34:10
melissa

superbra, jätte spännande!! Snälla uppdatera snart?? :D xx

2012-07-29 @ 20:26:34
Sandra

Jätte bra ! Älskar novellen uppdatera snart :)

2012-07-29 @ 21:07:46
Sanna! :)

Är helt fast i novellen! Riktigt bra :)Xx

2012-07-29 @ 22:16:08
URL: http://sannatimonens.blogg.se
lovisa

jätte bra! :)

2012-08-01 @ 12:05:44
Cece

Du ska veta att din Novell är superuber bra! Man längtar verkligen till nästa del och nästa och nästa ^-^♥

2012-08-01 @ 14:06:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0