Kapitel 10

Senaste:
-I see you later, sa han tyst och log mot mig. Om jag någon gång tvivlat så visste jag nu säkert att Niall var den enda killen på jorden jag ville ha. Jag hoppade ut ur bilen och skyndade mot hotellet. Nialls bil stod kvar ända tills jag hade nått ingången. Jag var inte orolig över att mamma och pappa skulle vara arga. Hur arga och besvikna dom än var så var det värt det.
 
 
Mamma satt nere i lobbyn och väntade på mig när jag kom. Hon såg inte så arg ut som jag hade förväntat mig.
-Förlåt mamma, jag glömde tiden... sa jag och kollade ner på mina skor.
-Jo, jag märkte det. sa mamma tyst.
-är du inte arg? frågade jag förvånat.
-Jo, lite... klart jag blev orolig när du inte kom hem, och mobilen svarar du inte heller på, men jag vet hur det är, jag har väl också varit ung. Just nu var jag väldigt glad att jag hade en sån förstående mamma. Så, hur var dejten? fortsatte hon och lät lite gladare på rösten. Jag kände hur jag blev röd om kinderna och jag kunde inte låta bli att le.
-Jag kan se på ditt ansiktsuttryck att det var en lyckad dejt! sa mamma och log. Jag nickade och mamma gick fram till mig och gav mig en kram.
-Bäst att gå och lägga sig nu va? frågade mamma.
-mm, sa jag och vi tog hissen upp till våra rum. Vi sa godnatt och skilldes åt.
 
När jag kom in i rummet slängde jag mig på sängen direkt. Lyckan var så stor att den knappt fick plats i kroppen. Jag vet att det är såhär det ska kännas, jag är kär.
 
Jag drog fram mobilen som hade varit urladdad ett bra tag, Tryckte i laddaren och slog in pinkoden. 14 missade samtal från mamma och 6 från pappa. 1 nytt medelande från Linnea. "Du glömmer väl inte att ringa mig?". Jusste ja, Linnea! Jag knappade in nummret och väntade på att hon skulle svara. 
-Hej det är Linnea, hördes en sömnig röst på andra sidan luren.
-Hej Linnea! väckte jag dig eller? frågade jag.
-ÅH NICKY! Nej nej, jag är vaken! Hur var dejten? sa Linnea ivrigt.
Jag berättade hela historien. Men vissa gejer hoppade jag över, Det var vissa saker som bara var mina och Nialls. Liksom vissa saker vi pratade om. Saker han berättade för mig eftersom han litade på att jag inte skulle säga det till någon annan. Inte ens till min bästa vän.
 
-Åh va mysigt! sa Linnea när jag hade berättat klart. Men jag måste sova nu bästis. Godnatt! love ya! 
-Godnatt bästaste bästis i världen! sa jag och la på.
 
Jag gjorde mig iordning inför natten och la mig sedan i sängen. Jag tog fram mobilen en sista gång och såg att jag hade 1 nytt medelande från Niall. Jag blev varm i hela kroppen när jag klickade fram medelandet. "I have to be honest to you Nicole, I can't stop thinkng of you... I were just wondering if you want to do something tomorrow? Im sorry if i am intrusive, but I already miss you. xx Niall" Detta händer inte... i sagor, jo visst... Men i verkligheten? Denna känslan var den bästa jag någonsin upplevt. "Niall, you are the cutest boy ever and I have never felt like this before. I cant wait to do something whit you tomorrow! xx" Han svarade direkt. "I pick you up 10 am? xx". "Perfect :) xx" svarade jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0