Kapitel 16

Senaste:

-Dom är jätte snälla! Ni kommer älska dom. Sa jag när jag hade berättat klart.
-Så vi kommer få träffa dom? och Niall? Honom har vi aldrig heller träffat. Kan du inte fråga Niall om han vill äta middag med oss imorgon? Frågade mamma.
-Jo visst! svarade jag snabbt och log mot henne. Hon gav mig en klapp på kinden och sen lämmnade hon rummet. Jag släckte lampan och efter bara några sekunder somnade jag.

Jag gick brevid Niall på en lång gata.. Solen sken och det var en varm dag. Jag höll Niall's hand och allt kändes underbart. Vi svängde runt ett hörn och mötte en tjej. Tjejen stannade upp och kollade för en sekund sen skrek hon. "NIAAALL, IT'S NIALL HORAN FROM ONE DIRECTION". Hon pekade mot oss och det tog inte lång tid förens 100tals tjejer var framme vid oss. Alla slet och drog i Niall och dom var som galna. Skriken skärde i mina öron och jag kände paniken komma krypandes. Naglar borrade in sig i mina armar och jag kände hur tjejerna gav mig elaka blickar. En tjej med svart långt hår kollade på mig med arga ögon. "Youre a bitch! You dont deserv Niall. You are way to ugly!". Hennes kompisar brevid nickade och snart var alla tjejerna igång med att skrika fula ord till mig. "slut, whore, fag, idiot, fattie, ugly". Tjejerna trog i mitt hår så hårt att stora hårtussar föll av och dom rev upp stora sår på mina armar. Jag kände hur det började svartna för ögonen och jag föll ner mot marken.


Jag satte mig hastigt upp i sängen. Jag andades fort och var helt svettig. Bara en dröm. Jag tände lampan och gick till toan. Jag bytte till en annan tröja och drack ett glas kallt vatten innan jag gick och la mig igen. Mina tankar vandrade fram och tillbaka i huvudet. Är det så det kommer bli? Kommer alla fansen hata mig? Jag låg länge och funderade på det men sen stod det klart i mitt huvud. Hur illa det än blir så är det värt det. Jag har hittat min kärlek och det är inget man slänger iväg. Bara tanken på Niall gjorde mig lycklig och snart somnade jag om.

Jag sträckte på mig i sängen. Solen sken in genom rutan och fågelkvittret hördes på avstånd. Jag slängde en blick på klockan, 10:24. Det var nog första gången på denna semestern som jag hade fått sova ut ordentligt. Jag kände mig pigg och utvilad så jag hoppade ur sängen och gjorde mig iordning.


Påväg ner till resturangen där dom serverade frukost slängde jag iväg ett sms till Niall. "Hey love. My parents really want to meet you. Wanna come over for dinner later? xx" Efter en liten stund fick jag svar. "Hi, beautiful. I'd love to meet them! When?" Jag hade nu kommit hela vägen ner till resturangen och jag kikade ut över borden. Mamma och Pappa satt och åt vid ett av dom.


-Godmorgon sömntuta! Sa pappa glatt.
-Godmorgon! sa jag. Asså ni sa ju att Niall kunde äta middag med oss idag. När?
-Vi tänkte att han kunde komma vid 5? svarade mamma. Åh vad kul det ska bli att träffa honom! fortsatte hon.
Jag skickade ett svar till Niall sen gick jag och hämtade frukost.



Kommentarer
lovisa

så bra!!

2012-07-08 @ 15:40:11
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Lova

Åh vill ha nästa :D

2012-07-10 @ 23:25:18
Anonym

Jätte bra! Och väldigt bra skrivit!

2012-07-14 @ 22:45:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0