kapitel 23

Senaste:
-Really? can you play it?
-Nope, not untill its done. sa Niall och log busigt. But come on! We have to go now if you want to explore Ireland! Han tog min hand och drog mig med ut till köket där Mamma, pappa, Chris och Maura satt och drack kaffe. Han hälsade på mina föräldrar och pratade en stund men sen var vi tvugna att gå.
-We will be back arround six or something. sa Niall.
Vi kramade allihopa hejdå och sen gick vi till Nialls bil. Han startade motorn och vi började köra.

Vi åkte längs vägarna. Luften strömmade in genom de öppna fönsterrutorna och solen sken utanför.
-Nicky, I really want you to meet Harry, Louis, Liam and Zayn. Började Niall. They are like my brothers. You would love them!
-Well, I'd really want to meet them! Svararde jag och blev lite pirrig i magen. Även fast Niall var min pojkvän nu så var ändå One Direction mitt favorit band och ända sedan jag först hördes talas om killarna hade jag velat träffa dom.
-Mabye you can go and visit us in London. You know, Im going back on thursday, and then we have some days off before we are going to start work.
-That would be so much fun! But I have to ask my parents.
-Yeah ofcourse. Well, tell them that you staying at my place and I pay your flight tickets.
-No Niall, you dont have to waist your money on me. I'll ask mum and dad if they can pay!
-Nicky, Stop, I'll pay your tickets. Come on i'm in one direction, I have money! sa Niall skämtsamt. Men jag visste att det inte var ett skämt. Är man med i ett av världens största band så har man pengar. Jag log mot Niall.
-Alright.... do it then! sa jag och kände mig lite skamsen. Men Niall ville verkligen betala biljetterna och jag ville verkligen följa med honom till London, så vad skulle jag gjort?

Under resten av resan planerade vi allt inför London resan. Niall skulle kolla upp flygbiljetter direkt när han kom hem och jag var förstås tvungen att fråga mina föräldrar. Jag var ju trots allt bara 16 och kunde inte bestämma allt själv. Men eftersom mamma och pappa verkade gilla Niall riktigt mycket skulle det nog inte vara några problem. Landskapet utanför förändrades efter en stund. Landsvägarna ersattes av motorvägar och snart såg man skyltar där det stod "Dublin".

Efter en stund var vi mitt inne i den stora staden. Vi parkerade bilen på en stor parkeringsplats som var full av bilar. Niall klev ut och skyndade iväg till min sida av bilen och öppnade dörren åt mig. Han sträckte fram ena handen och hjälpte mig ur bilen.
-Today, im going to show you the capital of Ireland, Dublin. sa Niall och låtsades vara någon slags reseledare.
-Oh, i thought we were in Africa! sa jag ironiskt. Niall skrattade åt mig och drog mig närmare honom.
-Some day, I will show you africa to hunny, viskade Niall i mitt öra. Jag log mot honom och ställde mig på tå för att ge honom en kyss. På avstånd hördes några klickande ljud. Vi vände oss om och kollade i riktningen som ljudet kom ifrån. Där stod en medelålders kvinna med en stor kamera i handen.
-Dont care about that. Its a thing you have to get used to. sa Niall som var van vid att främmande människor stod och fotograferade en tillskillnad från mig. Come on! Sa Niall och drog iväg med mig. I have alot to show you!


Tack för alla fina kommentarer jag får! Jag läser alla och blir verkligen jätteglad! Vad tycker ni om Novellen hitills? ska det vara mer ifrån Nialls perspektiv eller är det bra som det är? 

Kom ihåg, om ni kommenterar mera så kommer kapitlerna upp snabbare! så fortsätt ;)



Kommentarer
Sandra

Aaw mer mer mer !!:d

2012-08-02 @ 11:25:01
Anna

Sjukt bra

2012-08-02 @ 15:44:33
emma

mer och lite mer av nialls perspektiv ibland:)

2012-08-02 @ 16:44:17
emma

mer och lite mer av nialls perspektiv ibland:)

2012-08-02 @ 16:44:25
Alexandra

Du är superbra!
Fortsätt skriva snälla!

2012-08-02 @ 21:28:13
lovisa

jätte bra! Skulle vara roligt om man fick lite mer av hans perspektiv!

2012-08-03 @ 13:31:24
Anonym

Jag tycker det är bra som det är med Nicky! :)

2012-08-06 @ 19:20:33
Cece

Jag tycker den är jättebra, men kanske liite mer från Niall's perskpetiv ^^
Men annars älskar jag din Novell!♥

2012-08-07 @ 13:49:03
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:30
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:31
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:32
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:32
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:33
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:34
Anonym

Meeeeeeeeeeer

2012-08-09 @ 22:13:35
Anonym

Jag läste alla kapitel idag, och dom är verkligen jätte bra! Meeeeeeera!

2012-08-09 @ 23:27:45
mellissa

Jättebraa skriv meeer!! :D

2012-08-10 @ 13:18:04
Felice

jag har läst alla kapitel idag och jag tycker att den är jättebra! :)
du är sjukt duktig :)

2012-08-12 @ 19:56:19
Mollie

Mer? Du har inte postat sen två år...

2014-02-04 @ 20:16:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0