kapitel 4

Senaste:
Jag mötte mamma och pappa vid bilen. Vi körde mot hotellet när mobilen plingade till. Nummret på displayen var okänt men jag kunde gissa att det var Niall. "Hey Nicky! what are you up to tomorrow night? xx Niall" Jag log stort och kände hur fjärliarna i magen blev vilda.
 
 
-Vad ska vi göra imorgon kväll? 
-Imorgon kväll? svarade pappa. Hmm, inte vet jag. Men på dagen hade jag tänkt att vi kunde ut och gå och kolla på den Irlänska naturen. Man kan ha en guide med sig som berättar och...
-Men vi ska inte göra något särskillt imorgon kväll då? avbröt jag honom.
-Nej, vaddå?
-Näh, ja träffade en på shoppingcentret idag, så vi tänkte hitta på nått bara. Svarade jag snabbt. Det är okej väl?
Mamma och pappa tittade fundersamt på varandra.
-Tja, du är ju trots allt 16 år. Men du får ha mobilen med dig så vi kan nå dig. Och du ska va tillbaka senast 23.00! sa hon bestämt
-Ja självklart! sa jag och skrev ett sms till Niall. 
 
"Hey Niall! I dont have anythig planned :) xx" Efter några sekunder svarade han. "Maby you want to hang out? We could go to a cinema or something, whatever you want? :) xx" Mina fingrar skakade av lycka och jag hade problem att träffa rätt knappar när jag skrev. "That would be amazing! Which time, and were? xx" Han svarade återigen efter bara några sekunder. "I can pick you up at your hotel around six, and then we drive to Mullingar? xx" skrev han. "Perfect! :D xx". Lyckan var oändlig. Jag kunde inte fatta att jag hade en dejt med Niall. Söta, gulliga Niall som jag hade drömt om ända sedan första gången jag såg "What makes you beautiful" videon på youtube. 
 
När vi kom tillbaka till hotellet var klockan halv 3. Vi gick ner till relaxavdelningen och fick massage. Jag och mamma fick även franskmanikyr. Jag brukade vanligtvis bita ner mina naglar ganska snabbt men nu passade dom halvlånga vita nageltopparna perfekt inför min dejt med Niall imorgon. Det pirrade till i magen. Varje gång jag tänkte på honom fick jag den känslan. Pirr i magen och ett leende på läpparna.
 
Några timmar senare:
 
Jag tog fram mobilen och skickade iväg ett sms till Linnea. Hon kommer bli heltokig.
"Du kommer inte tro mej när du läser detta, men jag lovar på heder och samvete att jag inte ljuger. JAG HAR EN DEJT MED NIALL HORAN". Nästan direkt efter jag hade tryckt på skicka så pep mobilen till. "VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA? Nej, du ljuger? OMFG! Jag ringer dig nu!" Direkt när jag hade läst klart meddelandet ringde mobilen. 
-NICKY, VAFAAAN? skrek en röst på andra sidan luren.
-Hej på dig också Linnea, skrattade jag.
-Är det sant? om du ljuger så slår jag dig! sa hon snabbt.
-Oj, vad rädd jag blir...
-hahah, men asså Nicky, nu får du berätta allt!
 
Jag berättade hela historien om hur jag bestämde mig för att äta på Nandos och hur överraskad jag blev när jag fick syn på Niall, hur glad jag blev när han satte sig vid mitt bord och hur lätt det var att prata  med honom. Den sjuka känslan när han frågade om mitt nummer och pirret i magen när vi bestämde en dejt.
-Asså, Nicky. Detta är ju förfan sjukt! Jag är så glad för din skull. Msr Horan var det va? skojade hon.
-Jovisst, vi ska gifta oss imorgon, skrattade jag tillbaka.
-Jaja, men nu får vi lägga på så att du är pigg till din dejt imorgon!
-Ja, det blir nog bäst så hörru! Jag saknar dig Neapea!
-Och jag saknar dig Nickypicky! Ring mig imorgon efter dejten om du har tid?
-Jag lovar! sa jag. Godnatt och sovgott, älskar dig!
-Detsamma babe! svarade hon skämtsamt.
Jag la ifrån mig mobilen och släckte lampan. Jag visste iallafall vad jag skulle drömma om inatt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0