kapitel 2

Senaste:
När jag var färdig gick jag ut ur duschen och virade ett av de vita badlakanen runt min kropp. Jag fönade snabbt mitt hår och drog på mig kläderna. Jag granskade mig själv i spegeln. Hyn var perfekt, gyllenbrun och helt finnfri. Håret föll i naturliga lockar och kläderna var fina och sommriga. Jag tog fram macaran och målade lite på mina redan svarta ögonfransar. Sådär, redo för middag!
 
 
Vi satt nere i resturangen mätta och belåtna. Maten smakade gudomligt. 
-Nähä, hörrni, det börjar bli dags att tänka på refrängen. Det har varit en lång dag. Sa pappa och mamma nickade instämmande.
 
Vi tog återigen den stora hissen upp till 6e våningen. Klockan var bara halv 10 men jag var riktigt trött efter många timmars resande.
-Vad ska vi göra imorgon? frågade jag samtidigt som jag gäspade.
-Vi hade tänkt köra in till Mullingar och kolla staden lite. Det ska finnas nått shoppingcenter där med. Där kan du ju hänga om du inte vill dras med oss hela dagen. sa pappa och log.
Hissen nådde vår våning och vi klev ut. Jag kramade mina föräldrar godnatt och gick till mitt rum.
 
När jag kom in i rummet tog jag fram min laptop. Pappa hade sagt att det var fri surf så jag klickade fram twitter. Jag Bläddrade lite och såg åter igen Nialls tweet. Tänk att han är i Mullingar!
Jag stängde ner datan och gick till badrummet. Jag fixade mig inför natten och kröp sedan ner under dom härliga lakanen. Jag tog fram mobilen och såg att jag hade ett nytt medelande från Linnea. "Hej bästis, Har du det kul i Irland? :D Längtar tills du kommer hem, då jävlar ska vi bada! Saknar dig!". Jag skrev snabbt in ett svar. "Hej bästaste bästis i världen! Vet du, vet du, vet du? Jag är på ett lyxhotell i Mullingar! MULLINGAR! Och Niall är ju oxå i mullingar nu när dom har paus från touren! Can you belive this?? Saknar dig med btw!". Efter bara några sekunder fick jag svar. "Oh shit! Tänk om du ser honom! TÄNK! omg :D". Jag log för mig själv, tänk om jag faktiskt stöter på Niall. Det kan ju hända! Mina ögonlock höll på att falla ihop och jag fick anstränga mig för att skriva ett svar. "Det skulle va smashing, Godnatt hjärtis :)".
 
Solen lyste in genom de stora fönstrena. Jag gömde huvudet under täcket men när jag kom och tänka på den stora frukost buffen som väntade där nere blev jag genast pigg. Jag klev upp, gjorde mig iordning och satte på mig kläder. Ett par slitna jeans shorts med nitar och ett rosa linne. Jag tog lite mascara på ögonfransarna sen var jag färdig. Håret fick vara som det var.
 
Den stora frukosten var riktigt god. Vi åt tills vi var proppmätta. Efter frukosten sprang jag snabbt upp till rummet och hämtade min Handväska. Jag plockade ner mobilen, plomboken, mascaran, tuggummi och lite annat smått och gott. Innan jag gick ner så passade jag på att borsta tänderna. 
 
Mamma och pappa väntade nere i lobbyn och direkt när dom fick syn på mig började dom gå ner mot bilen.
Vi körde in till mullingar, parkerade bilen och klev ut. Det såg ut att vara en mysig liten stad med många små butiker och cafeer. Dessutom fanns det ju ett stort shoppingcenter.
-Så Nicki, Jag och mamma hade tänkt gå runt och kolla lite. Shoppingcentret ligger ditåt om du hellre är där. Sa pappa och pekade.
-Ja, jag sticker dit. Jag har mobilen med mig så ni kan ju ringa sen när vi ska träffas? svarade jag.
-Ja det gör vi. Ha det så bra nu min stora tjej! sa mamma
Jag log mot dem och vände sedan om och gick mot shoppingcentret.
 
Jag klev in genom dom stora glasportarna och kollade mig omkring. Topshop, HM och massa andra välkända affärer var omringat av mängder av cafeer. Nandos stod det med stora bokstäver ovanför ett och det första jag kom och tänka på var Niall.
 
Jag gick hela förmiddagen och kollade i alla möjliga affärer. Jag köpte massa fina kläder och ett litet halsband med den irlänska fyrklövern på till Linnea som en liten sovenir. Det började närma sig lunch tid och jag slängde iväg ett sms till mamma. "är det okej om jag käkar här eller ska vi äta tillsammans?". Efter någon minut fick jag svar. "Ät du om du vill :)". Jag kollade runt efter en bra resturang när jag plötsligt kom och tänka på Nandos igen. Varför inte?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0