Kapitel 17

Senaste:
-Godmorgon sömntuta! Sa pappa glatt.
-Godmorgon! sa jag. Asså ni sa ju att Niall kunde äta middag med oss idag. När?
-Vi tänkte att han kunde komma vid 5? svarade mamma. Åh vad kul det ska bli att träffa honom! fortsatte hon.
Jag skickade ett svar till Niall sen gick jag och hämtade frukost.

Efter frukosten gick jag och mina föräldrar ut till polen. Det var en varm dag som var perfekt för att bara ligga och slappa. Timmarna gick och snart var klockan 4 och jag gick upp för att göra mig iordning.


Jag kom in i hotellrummet och slängde av mig den blöta bikinin. Jag gick direkt in i duschen och tvättade mig noga. Det varma vattnet fick mig att slappna av och jag stod och njöt en stund innan jag kom på att jag borde skyna mig lite. Jag shamponerade snabbt håret och avslutade med balsam.

Jag gick ut ur duschen och lindade in mig i en handduk sedan gick jag till min resväska och letade efter något att ha på mig. Jag hittade en blommig hög kjol med ett skärp i midjan och ett vitt linne, Perfekt. Såfort jag torkat tog jag på mig kläderna och sedan fönade jag mitt hår. Jag smikade mig lite och sen var jag färdig. Klockan var nu kvart i 5.


Jag sprang ner till receptionen och ut till hotellets stora parkering. Jag ville vara där när Niall kom så jag kunde få lite ensam tid med honom innan middagen. Efter fem minuter rullade Nialls svarta bil in på parkeringen. Jag kände lyckan sprida sig i magen. Han parkerade smidigt och hoppade sedan ut ur bilen. Niall som alltid var väldigt välklädd hade nu ansträngt sig lite extra genom att sätta på sig en grå långarmad Fred Perry tröja med vit krage. Han var riktigt snygg.

När han fick syn på mig sken hans ansikte upp i ett leende. Jag sprang mot honom och han öppnade sina armar. När jag nådde fram till honom omfamnade han mig länge. Jag borrade in näsan i hans halsgrop och drog in Nialls trygga doft.
-I have missed you, viskade han och strök ömt med ena handen över mitt hår. Jag kollade upp på honom och ställde mig på tå för att ge honom en kyss. Allt kändes så bra när jag var med Niall.
-Are you ready to meet my parents? sa jag och log mot honom.
-Well, yeah i guess. Im kind of nervous, sa Niall och kollade osäkert på mig. Jag gav honom ännu en kram.
-You dont need to be nervous. They will love you. Nialls osäkra blick ersattes snabbt av ett leende. Jag tog hans hand och vi gick sakta mot hotellet.


När vi kom in genom dörrarna stod mamma och pappa och väntade på oss.
-Niall, this is my parents. Parents this is Niall. sa jag och log mot mina föräldrar. Niall släppte min hand och gick fram för att hälsa på dom båda.
-I am so glad to meet you Niall! Nicky has talked alot about you. sa mamma glatt och gav honom en kram. Niall gick vidare till pappa och skakade ordentligt hans hand.


Vi gick till resturangen och beställde in våra rätter. Niall berättade om sitt liv och sin bakgrund. Allihopa verkade komma väldigt bra överrens och vi skrattade och pratade oavbrutet under middagen. Medans mamma och pappa betalade för maten tog Niall fram sin mobil en liten stund och jag undrade vad han höll på med. Efter några sekunder vibrerade min iphone till och jag tog upp den och såg att jag hade ett nytt medelande från Niall. Jag kollade upp på honom och han log busigt mot mig. Jag klickade fram medelandet. "Your parents are really cool. Thank you for letting me meet them. By the way, what are you up to toninght?" Jag skrev snabbt in ett svar. "Im glad you like them! ;) Nothing i guess". Efter en liten stund fick jag ett nytt meddelande. "want to hang out at my place?". Jag log mot niall och nickade.


-Well, i think it's time for me to go. Thank you so much for the food and it was really nice to meet both of you. sa Niall till mina föräldrar som sken av lycka. Jag visste att dom var glada över att jag hade hittat en sån bra kille.
-It was really nice to meet you to Niall! sa pappa och mamma nickade instämmande.
-Jag följer med Niall hem om det går bra? frågade jag mina föräldrar.
-Självklart går det bra gumman! sa mamma.
Dom kramade både mig och Niall och sen gick vi ut ur hotellet.


Nu är jag tillbaka! Hoppas ni gillade kapitlet och jag ska försöka skriva mycket nu! ni får jätte gärna kommentera vad ni tycker!



Kommentarer
dana

bra kapitel

2012-07-21 @ 13:58:59
Anonym

Mer mer mer!!

2012-07-21 @ 18:32:33
Mirre

Bra bra bra bra!!

2012-07-22 @ 00:45:16
URL: http://Onednovellens.blogg.se
Sanna! :)

Älskar det! Fortsätt skriva, du är riktigt duktig :)

2012-07-22 @ 01:08:42
URL: http://sannatimonens.blogg.se
Melissa

LOVE IT!! :D

2012-07-22 @ 20:26:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0