Kapitel 1

Regnet droppade högljutt mot rutan och vindrutetorkarna åkte fram och tillbaka i en snabb takt. Vi hade åkt färja över till United kingdom och nu var vi påväg mot Irland.  Pappa satt i förarsätet, mamma brevid honom där fram och jag satt ensam bak.  Jag lutade huvudet mot fönstret och kollade på regndropparna som gled ner för rutan.
 
Jag hade just slutat 9an. Äntligen hade vi fått det efterlängtade sommarlovet. Jag och Linnea hade planerat allt. Vi skulle sola, bada, åka till Liseberg och bara ha det skönt. Men haken var bara den att mamma och pappa hade bestämt att vi skulle åka till Irland dom tre första veckorna.  Tre veckor skulle jag spendera med endast mamma och pappa. Jag kunde inte förstå varför dom hade bestämt sig för att vi skulle åka till just Irland? Vi kunde ju åkt till Mallorca eller Thailand där man åtminstone kunde fått bli lite brun. Men nej, Pappa hade sagt att vi skulle ut och se världen. Inte bara ligga och pressa på en strand. Om nu Irland var så mycket att se. Men vi brukade göra sånahär resor på sommrarna. Förra året var vi i Syd Africa. Mycket mer intressant än Irland. Vi var på safari i vildmarken och kollade på alla möjliga djur. Dessutom var min storebror med. David. Han hade alltid varit med, men efter han fick utbildning i australien i vintras så hade han inte tid.
 
- Är du vaken Nicky ? frågade pappa.
Jag öppnade långsamt ögonen och insåg att jag måste sovit ett bra tag eftersom den stora motorvägen hade förvandlats till en liten grusväg. 
-nej, svarade jag tyst.
- Vi är framme om en liten stund, så det vore bra om du vaknade då. Sa pappa skämtsamt.
 
Jag gnuggade sömmnen ur ögonen och sträckte lite på armarna. Min blick vandrade ut genom fönstret. Det var vackert, nästan som i en saga. Dom stora gröna kullarna mötte den klarblåa himlen. Regnet hade slutat och man kunde inte skymta ett grått moln. 
Vi fortsatte längs vägen och jag såg en skyllt. Mullingar stod det på den. MULLINGAR! det första som slog mej var Niall. Här hade ju Niall Horan från One Direction växt upp!
-Ska vi bo i Mullingar? Orden flög ut ur min mun.
-Jag vet att du hellre hade velat bo lite mer centralt, Nicole, men jag lovar att vi ska åka in till Dublin nån dag. Dessutom behöver vi lite frisk luft. Svarade mamma.
- Men det är ju helt fantastikt!  vrålade jag.
- Värst vad du blev glad, någon har visst vaknat på rätt sida. sa pappa med ett flin. 
 
Jag drog snabbt fram min iphone och klickade fram Twitter.  Jag tog fram @Nialloffical och läste hans senaste tweet flera gånger. "Chilling in Mullingar, nice to see everyone back home, but missing my lads ;)"
Detta kan inte vara möjligt. Jag befinner mej i samma stad som Niall. Resan kändes genast mycket bättre!
Efter några minuter var vi framme vid hotellet. Det var en perfekt klippt gräsmatta och brevid den en stenbelagd väg som ledde fram till en stor slottliknande byggnad. Det var en enorm fontän mitt i allt och på hotellet fanns stora balkonger där dom hade uteservering. 
 
Vi parkerade bilen, tog våra väskor och började gå mot hotellet. När vi kom fram till entren möttes vi av en kostymklädd man. 
-Welcome, Sa han och log vänligt mot oss. The reception is over there. Han höll upp dörren och pekade med ena handen. 
-Thank you, sa pappa.
När vi kom in i själva hotellet möttes vi av lugn musik och dämpade röster. Ett litet vattenfall rann i en liten fontän i mitten av det stora rummet. Allt var i varma lyxiga färger. Vi checkade in och fick nycklarna till rummen. 
-Vi tänkte att du kanske ville ha ett eget rum Nicki? Du är trots allt 16 år. Sa mamma och log.
-Ni tänkte helt rätt hörrni! sa jag glatt.
 
Vi tog den stora hissen upp till 6e våningen där vi skulle bo. Hissen var lyxig med guldiga detaljer, allt var lyxigt. 
Jag gick till mitt rum, tryckte i det lilla kortet som man hade som nyckel, och öppnade försiktigt dörren. Det första jag lade märke till var utsikten. Två riktigt stora fönster täckte väggen framför mig. Irland vackra landskap bredde ut sig och jag blev som förtrollad. Ska jag sova här? Det kändes mer som om detta rummet tillhörde några kungligheter. Jag gick fram till den stora sängen som var väl bäddad med massor av kuddar. Jag strök lätt med handen över dom silkeslena lakanen och mina ögon vandrade vidare i rummet. En enorm TV hängde framför sängen och buketter med blommor var placerade lite här och var. Jag öppnade en dörr och blev helt paff. Badrummet var gigantiskt och det fanns en stor bubbelpol i ena hörnet.
 
Jag gick ut ur rummet med ett stort leende på läpparna och skuttade med lätta steg bort mot mamma och pappas rum. Jag knackade på dörren och mamma öppnade snabbt. 
-Hej gumman, sa hon och hennes ansikte lös upp. Jag kastade mig in i hennes armar.
-Mitt rum är ju helt otroligt! Tack, Tack, Tack!
-Ja, vi tänkte att vi kunde unna oss lite lyx. Sa pappa stolt. Jag gick snabbt mot honom och gav även honom en kram. 
-Gå nu och gör dig iordning så går vi ner till resturangen och äter sen. Sa mamma.
 
Jag gick tillbaka till mitt rum. Plockade fram nya kläder. Ett par svarta läder shorts, ett vitt pösigt linne och en jeans väst. Jag Gick in till det enorma badrummet och tog en dusch. De varma vattenstrålarna träffade min nakna kropp och jag rös av välbehag. Jag shamponerade nogrant mitt långa mörkbruna hår och gjorde likadant med balsamet. När jag var färdig gick jag ut ur duschen och virade ett av de vita badlakanen runt min kropp. Jag fönade snabbt mitt hår och drog på mig kläderna. Jag granskade mig själv i spegeln. Hyn var perfekt, gyllenbrun och helt finnfri. Håret föll i naturliga lockar och kläderna var fina och sommriga. Jag tog fram macaran och målade lite på mina redan svarta ögonfransar. Sådär, redo för middag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

anotherworldfanfic.blogg.se

En fanfic/Novell om One Direction!

RSS 2.0